
Uczłowieczenie może być kosztowne
25 lutego 2010, 12:06Ludzie wiedzą, że przedmioty, np. samochody czy komputery, są nieożywione, ale od czasu do czasu zachowują się, jakby tak nie było: zaczynają się kłócić z pecetem lub żywią cieplejsze uczucia w stosunku do swetra (i nie chodzi tu tylko o jego walory "grzewcze"). Okazuje się, że ze względy na skłonność do antropomorfizowania wystarczą przypadkowe nawet wskazówki, że produkt może być żywy, by konsumenci sprzeciwiali się wymienianiu go (Journal of Consumer Psychology).

Cena popularności
23 października 2012, 16:49Rosnąca popularność systemu Android ma swoją cenę. Jego użytkownicy są narażeni na coraz większe niebezpieczeństwo. Każdego dnia staje się coraz bardziej jasne, że użytkownicy chcący chronić swoje urządzenia z Androidem nie mogą polegać tylko na Google'u

Google przetransferowało 16 miliardów euro do raju podatkowego
3 stycznia 2018, 11:07Z dokumentów złożonych przez Google'a w Holenderskiej Izbie Handlowej wynika, że w ubiegłym roku firma przetransferowała do raju podatkowego na Bermudach o 7% więcej środków, niż rok wcześniej. Dzięki temu przed opodatkowaniem uchroniono 15,9 miliarda euro.

Rusza Naukowe Forum Psychologiczne
17 lutego 2009, 11:04Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne wzięło na siebie ambitne zadanie propagowania najwyższych standardów uprawiania nauki, prowadzenia badań psychologicznych i publikowania ich wyników w zgodnie ze światowymi standardami. GPW zaprasza więc do udziału w Naukowym Forum Psychologicznym, którego opiekunem jest profesor Jan Strelau.

Pan pecet odchodzi z Microsoftu
5 listopada 2010, 18:25Sean Siler odchodzi z Microsoftu. Jeśli zastanawiasz się właśnie, kim jest Siler, przypomnij sobie reklamy koncernu z Redmond będące odpowiedzią na Apple'owską kampanię "Get a Mac". Sean Siler, to człowiek, który na początku reklam przedstawia się słowami "I'm a PC".

Popcorn sabotuje efekt kinowej reklamy
15 października 2013, 13:04Jedzenie popcornu w kinie uodparnia nas na wpływ reklam. I nie chodzi tu o zwykłe rozproszenie. Zwykle gdy pojawia się nazwa produktu/marki, nasze usta i język automatycznie zaczynają ćwiczyć wymowę (zaczyna się trening bezgłośnej artykulacji), lecz wg zespołu z Uniwersytetu w Würzburgu, żucie przekąski zaburza ten proces.

Reklama zamiast znaczka
22 marca 2007, 09:57Nie masz przy sobie pieniędzy, by kupić znaczek? Od dziś nie musisz się o to martwić, przynajmniej jeśli mieszkasz albo przejeżdżasz przez Holandię. Jedna z tamtejszych firm reklamowych, gratis-post.nl, wpadła na nietypowy pomysł, żeby na odwrocie koperty drukować... reklamy.

Google ustępuje w sprawie książek
7 września 2009, 20:01Google oświadczyło, że nie będzie skanowało i publikowało w sieci żadnych książek europejskich autorów, które są wciąż sprzedawane. W ten sposób wyszukiwarkowy gigant częściowo uwzględnił zastrzeżenia autorów i wydawców ze Starego Kontynentu, którym nie podobało się, że dzieła takie mają być dostępne w cyfrowej bibliotece Google'a bez pytania o zdanie właścicieli praw do nich

Energożerne bezpłatne aplikacje
20 marca 2012, 06:14Użytkownicy smartfonów, którym zależy na dłuższej pracy na pojedynczym ładowaniu baterii powinni zastanowić się nad częstszym używaniem... płatnych wersji oprogramowania

Reklamy w Firefoksie
17 listopada 2014, 11:51Firefox zaczyna wyświetlać reklamy w przeglądarce. Mozilla znalazła chętnych na wykupienie reklamy w kafelkach, pojawiających się, gdy użytkownik otwiera nową kartę.